1 oktober 2019 – styrelseutbildning Linköping – Rätt fokus i styrelsearbetet

Nov 8, 2018

Vi vill att du ska öka dina kunskaper inom bolagsstyrning och styrelsearbete. Att göra dem både bredare och djupare. Vi vill rusta dig för att bli en mera kompetent ledamot eller ordförande med ambitionen att du skall vilja bidra mera aktivt till ett professionellare arbete i de styrelser du verkar i eller kommer att verka i. Du som är ägare, vill förutom detta, även kunna få en fungerande helhet i din bolagsstyrning och snabbare nå dina framtida mål.

14 april 2020 – styrelseutbildning Linköping – Rätt fokus i styrelsearbetet

Nov 8, 2018

Vi vill att du ska öka dina kunskaper inom bolagsstyrning och styrelsearbete. Att göra dem både bredare och djupare. Vi vill rusta dig för att bli en mera kompetent ledamot eller ordförande med ambitionen att du skall vilja bidra mera aktivt till ett professionellare arbete i de styrelser du verkar i eller kommer att verka i. Du som är ägare, vill förutom detta, även kunna få en fungerande helhet i din bolagsstyrning och snabbare nå dina framtida mål.

21-22 november- styrelseutbildning – Internat i Visby

jun 27, 2018

Östsvenska Handelskammaren kan stolt erbjuda denna styrelseutbildning i samverkan med StyrelseAkademien Stockholm.  Med vår många års erfarenhet av att utbilda styrelseledamöter, kan vi tillsammans leverera dig de allra bästa förutsättningarna för ditt fortsatta styrelsearbete – och ett spännande nytt nätverk.

Välkommen med din anmälan!
KLICKA HÄR

Vi vill att du ska öka dina kunskaper inom bolagsstyrning och styrelsearbete. Att göra dem både bredare och djupare. Vi vill rusta dig för att bli en mera kompetent ledamot eller ordförande med ambitionen att du skall vilja bidra mera aktivt till ett professionellare arbete i de styrelser du verkar i eller kommer att verka i. Du som är ägare, vill förutom detta, även kunna få en fungerande helhet i din bolagsstyrning och snabbare nå dina framtida mål.

Karin Steen leder utbildningen. Hon har mer än 30-års erfarenhet av företagsledning och företagsutveckling. Hon har erfarenhet som ägare, VD, försäljningschef och styrelseledamot från entreprenörsdrivna tillväxtbolag, vilket har gett henne gedigen erfarenhet av att utveckla strategier och organisationer i företag under stark tillväxt. Hon har erfarenhet både från mindre bolag, börsbolag och nordiskkoncern. Idag är Karin engagerad i flertalet styrelser som styrelseledamot och styrelseordförande.

Utbildningen är uppdelad i fyra delar:

Rätt styrning
Bolagsstyrning
Ägarnas roll
Styrande dokument

Rätt bemanning
Valberedningen
Styrelsen

Rätt inriktning
Strategi för bolaget
Bolagets samhällsansvar
Kontroll av bolagets skötsel
Samordning med bolagets vd
Information till intressenter

Rätt arbetssätt
Styrelsens arbetsformer
Styrelsens ansvar
Utvärdering av styrelsen

Utbildningen sker två dagar efter varandra i Visby på Best Western Strand Hotel.

Torsdag 21 november kl 10:00 – 18:00
Fredag 22 november  kl 08:00 – 16:30

Certifiering

Du kommer att kunna avsluta utbildningen med ett teoretiskt prov för att erhålla StyrelseAkademiens certifikat i styrelsearbete för den specifika inriktningen.

Kostnad:

16 900 kronor (exklusive moms)

Medlemspris 14 900 kronor (exklusive moms)

 

Övrig information: 

Anmälan är bindande.
Inga särskilda förkunskaper krävs.
Frukost, lunch, fika och middag ingår
Litteratur (ingår): Vägledning till god styrelsesed och kursdokumentation i pärm.
Kallelse skickas separat ca 1 vecka innan kursstart.

 

FÖR MER INFORMATION

Anna Axelsson

Verksamhetschef Handelskammaren

Tel: 011-285038

 

Camilla Åkerhielm, StyrelseAkademien Stockholm

camilla.akerhielm@styrelseakademien.se

0735 35 48 35

22 januari 2020 – styrelseutbildning Linköping – Rätt fokus i styrelsearbetet

jun 13, 2018

Vi vill att du ska öka dina kunskaper inom bolagsstyrning och styrelsearbete. Att göra dem både bredare och djupare. Vi vill rusta dig för att bli en mera kompetent ledamot eller ordförande med ambitionen att du skall vilja bidra mera aktivt till ett professionellare arbete i de styrelser du verkar i eller kommer att verka i. Du som är ägare, vill förutom detta, även kunna få en fungerande helhet i din bolagsstyrning och snabbare nå dina framtida mål.

Nätverket LEDARE Mjärdevi

apr 18, 2018

Vi väljer nu att slå ihop våra affärsnätverk till ett enda ”LEDARE” där vi samlar alla som har ett intresse för ledarskap och personlig utveckling. Du är välkommen oavsett bransch, erfarenhet och kön men med ett starkt intresse för dessa frågor. Vi ser att en bred sammansättning av individer kommer att bidra till spännande och mångsidiga diskussioner.

Nätverket vänder sig till dig som är chef, ledare, konsult och projektledare som vill inspireras, utvecklas både som person och i din yrkesroll tillsammans med andra. Hörnstenarna i nätverket är inspiration, gemenskap, utveckling och resultat.

INNEHÅLL & ÄMNEN

Årets träffar styrs mycket av deltagarna själva, och kommer bland annat att innehålla studiebesök på intressanta företag/verksamheter, föreläsningar och diskussioner som rör ledarskap och personlig utveckling.

Stort fokus läggs på deltagarnas egna erfarenheter och aktuella frågeställningar ur vardagen.

KALENDER

Preliminär start i september, övriga datum sätts gemensamt i gruppen.

FAKTA

Målgrupp
Vi vänder oss till dig som är chef, ledare, konsult eller projektledare i privata näringslivet och offentliga organisationer och har ett genuint intresse för ledarskap och egen utveckling.

Syfte
Att bidra till energi och möjlighet att utvecklas som ledare och person.
Ge inspiration och möjlighet att knyta kontakter i regionen. Ge både unga, äldre, erfarna, nyfikna och hungriga medarbetare ett lyft i vardagen. Tid för reflektion och erfarenhetsutbyte i grupp.

Vad kostar det?
12 000 kr/år för medlemsföretag i Handelskammaren, 16 000 kr/år för övriga. Moms tillkommer. Deltagarna står själva för kostnaderna vid övernattningsträffarna.

SÅ TYCKER TIDIGARE DELTAGARE


>> Intressanta föreläsningar med nya perspektiv på ledarskap

>> En investering i mig själv och i bolaget

För mer information

Anna Axelsson

Verksamhetschef

Tel: 011-285038

Vision East Sweden

feb 14, 2018

Ett 20-tal stora företag i Östergötland och Sörmland kraftsamlar tillsammans med Handelskammaren i satsningen Vision East Sweden. En god grund har lagts i varumärket East Sweden. Nu vill initiativtagarna ta nästa steg i arbetet för att bli en av Sveriges mest intressanta tillväxtregioner.

Medlemsevent

okt 20, 2017

En medlem i Handelskammaren kan välja att hålla i ett event för andra medlemmar i Handelskammarens konferenslokaler.

EssCert – det digitala systemet för ursprungscertifikat

jun 29, 2017

Nyhet – TradeCert blir EssCert

TradeCert omvandlats till essCert efter att de förvärvats av essDOCS, en globalt ledande aktör av digitala handelsflöden. essCert jobbar ständigt med att utveckla sitt system för att ta fram smartare lösningar för sina kunder.

 

Östsvenska Handelskammern erbjuder en fullständig certifikatutskrift genom EssCert. 

Funktionen kallas Full Certificate Print (FCP) vilken är utformad för att göra utskriften av dina godkända ursprungscertifikat mycket enklare. Det betyder att alla Östsvenska handelskammarens kunder som ansöker om ursprungscertifikat via EssCert inte längre behöver använda de förtryckta blanketterna.

Du skriver istället ut hela certifikatet tillsammans med säkerhetsbakgrunden på vitt papper. Certifikatnumret tilldelas automatiskt på ursprungscertifikatet genom EssCerts system.

Fördelarna med EssCert

– Spara tid – tur och retur samma dag
– Spara resekostnader och porto
– Snabbare att fylla i
– Skriv ut själva
– Mindre miljöpåverkan

Kontakta oss för frågor så hjälper vi er att komma igång!

För mer information

Anna Högberg

Ekonomiansvarig

Tel: 011-285035

Trade Academy

jun 20, 2017

Östsvenska Handelskammaren strävar efter att vara en naturlig regional partner inom internationalisering genom ett kontinuerligt arbete med att utbilda, informera, inspirera och praktiskt stödja näringslivet i att utveckla fler och lönsamma affärer internationellt.

”Drink by” och ”Coffee by” – Handelskammarens koncept för medlemmar

jun 16, 2017

Handelskammarens koncept ”Drink by” och ”Coffee by” är riktade till er medlemmar som vill göra det lilla extra med ert medlemskap. Här får ni möjlighet att marknadsföra era erbjudanden och tjänster till Handelskammarens övriga medlemmar.

Ni står för innehåll, kostnad för mat och lokal och en administrativ avgift. Sen sköter vi resten med att skapa inbjudningar, distribuera dem och genomföra eventet.

Skulle ni vilja ha ett sådant event?

Kontakta Annika Bornström för mer information.

För mer information

Annika Bornström

Verksamhetschef event och Kammarforum

Tel: 011-285031