I augusti förra året började arbetet och idag fick vi äntligen vår ISO-certifiering, både i kvalitet och miljö. Att vi valt att certifiera oss beror på flera anledningar. En av dem är en kvalitetsstämpel gentemot våra kunder.
– Det kan vara svårt att köpa marknadsföringstjänster och för många företag är det verksamhetskritiskt att ha en partner inom marknadsföring som levererar bra. Vi satsar på att leverera med hög kvalitet och att ständigt bli bättre, säger Carl Netz, projektledare och digital strateg på Beegleton.
Vi har även valt att vara med i Sveriges Kommunikationsbyråer, som har kräver kompetens inom det juridiska, för att våra kunder ska kunna känna förtroende för oss som byrå.
En fördel vid upphandlingar
En annan anledning till att vi har certifierat oss är att vi arbetar med upphandlingar
– I många fall är det krav på ISO-certifiering. I andra fall måste vi bevisa att vi kan leverera med kvalitet genom att visa upp hela vårt ledningssystem. Certifieringen är både tidsbesparande och meriterande, säger Marcus Törnell, produktionsledare och grafisk designer på Beegleton.
Betyder mycket mer än stämplarna
Carl berättar att under arbetets gång har de förstått att processen inte bara handlat om att få stämplarna i slutändan.
– En ISO-certifiering handlar om att implementera bra struktur i företaget. Den syftar till att vi ska leverera med samma kvalitet varje gång. I och med att vi har ambition att växa är det bra att införa dessa strukturer redan nu.
– Vi har verkligen fått tänka till. Är de sätt vi arbetar på verkligen de bästa, fortsätter Marcus.
Den som utfört revisionen är Karolina Borssén, revisionsledare på Svensk Certifiering:
– Det har varit kul att få vara en del av er resa till ISO 9001 och ISO 14001-certifierat företag. Jag upplever Beegleton som mycket engagerade, med stort kundfokus och med ett väldokumenterat ledningssystem, säger hon.
Vilka fördelar ser du med att ett företag inom vår bransch ISO-certifierar sig?
– Nyttan med att ha ett ledningssystem enligt ISO 14001 och 9001 är flera, verksamheten får bättre styrning på både sin egen verksamhet och intressenters förväntningar och krav, sina processer och rutiner, metod för ständiga förbättringar samt ökad lönsamhet då brister upptäcks och arbetas bort.