Östsvenska Handelskammaren

Så använder svenskarna sociala medier

Digitalsnack – Social mediebyrå har sammanfattat årets rapport kring svenskarnas social medievanor. Läs den här!

Varje år lanseras Sveriges största undersökning kring internet – Svenskarna & Internet av Internetstiftelsen.

En tradition är att Digitalsnack – Social mediebyrå sammanfattar och analyserar rapportens del om användandet av sociala medier.
Bl.a kan du läsa om detta från årets rapport:

⭐️ LinkedIn pandemins vinnare
⭐️ Facebook saknar påfyllning av nya användare
⭐️ Instagram stories populärt bland yngre
⭐️ Så använder olika generationer sociala medier
⭐️ TikTok en hit bland mellanstadiet och högstadieelever

Läs sammanfattningen av rapporten kring svenskarnas sociala medievanor här.

Medlemmarnas nyheter

Erbjudanden och nyheter från våra medlemmar

Dukaten på Almedalen 2025

Hur kan elbilar bli en tillgång för elnätet? Med V2G-teknik (Vehicle-to-Grid) blir det möjligt med dubbelriktad laddning – där elbilar...

Sankt Kors på Almedalen 2025

Hur skapar vi hållbara stadsdelar i praktiken? När värderingar får styra stadsutvecklingen kan social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet byggas in...

UCS One Business AB startar nytt dotterbolag – UCS OneDo AB

UCS One Business AB startar nytt dotterbolag – UCS OneDo AB – för att möta den starka efterfrågan på Odoo...

Vill du också fördubbla din omsättning eller har du en annan knäckfråga?

Lås upp din tillväxt – lös företagets största utmaning på 9 månader. Letar du efter nyckeln till att lösa ditt...