Igår var det fest! Med pizza, öl, föreläsning och bokrelease när Eget förlag släppte en ny bok i serien ”kunskap på nolltid”; förlagets koncept med korta och användbara faktaböcker inom olika områden.
Kvällen bjöd på massor med matnyttiga varumärkestips när Joakim Hedström – författare, föreläsare och varumärkesstrateg – gav ut sin elfte bok; ”Fråga Farmor – varumärkesarbete i vardagen”. Joakim menar att ett lyckat varumärkesarbete handlar om att vara lika jordnära som sin farmor var. Hon frågade ofta om han hade skaffat sig ett jobb än och när han svarade ”Ja, jag är varumärkesstrateg” såg hon frågande ut.
– Farmor gillade saker man kan ta på, sockerkakor och köttbullar, så för henne jobbade jag med reklam. Det kunde hon förstå. Och det är precis det varumärkesarbete handlar om – att komma närmare verkligheten, skapa förståelse och bygga någonting för fler människor än dig själv.
Boken innehåller mängder av konkreta råd, tips och strategier för att lyckas. Den går att beställa på egetforlag.se