Vad roligt att du vill se ett av våra webinar. Välj det avsnitt du vill se nedan så kommer du till avsnittet. Observera att informationen inte nödvändigtvis är aktuell idag utan gällde utifrån inspelningstillfället.
Trade Talks – UK
Trade Talks – Kina
Trade Talks – USA
Trade Talks – Finland
Webinar 1 - UK
Sändes: 22 juni 2022 | Moderatorer: Jesper Öhrn | Värd: Västsvenska Handelskammaren
Genom Svenska Handelskammaren i London ger vi dig en uppdatering kring Storbritanniens utveckling och affärsmöjligheter inom de olika branscher som är på frammarsch. Likaså har vi med oss experter kopplat till Brexit som ger en uppdatering, hur svenska företag påverkas och vad ni behöver tänka på.
Webinar 2- Kina
Sändes: 27 oktober 2022 | Moderatorer: Theresa Rydberg | Värd: Stockholms Handelskammare
Zero COVID-19 Policy, samt ekonomiska och geopolitiska utmaningar till trots, så är Kina fortfarande världens näst största ekonomi, med den potential, möjligheter, och utmaningar som det innebär för svenska företag.
Svenska Handelskammaren i Kina och Business Sweden i Kina kommer att ge en uppdaterad överblick hur svenska företag som redan är etablerade på kinesiska marknaden ser på företagsklimatet samt hur man ser på den närmsta framtiden.
Webinar 3 - USA
Sändes: 10 november 2022 | Moderatorer: Emma Meijer & Maria Björk Hummelgren | Värd: Östsvenska Handelskammaren
USA – landet som är världens största ekonomi och även världens största importör av varor och tjänster. Därtill världens största konsumentmarknad med 325 miljoner människor. För Sverige är USA den största exportmarknaden utanför EU och därmed en av de viktigaste marknaderna för svenska företag.
Webinar 4 - Finland
Sändes: 16 december 2022 | Moderatorer: Sabrina Suikki | Värd: Norrbottens Handelskammare
Finland är en av Sveriges viktigaste handelspartners. Det geografiska läget och de nära affärsrelationerna mellan länderna skapar stora möjligheter för svenska företag som vill etablera sig på den finska marknaden.
Globalt sett är Finland starka inom teknik och innovation, vilket skapar en bredd av affärsmöjligheter inom flera olika sektorer. Svenska produkter och tjänster är uppskattade, och Sverige har tack vare den geografiska närheten och den nordiska gemenskapen en konkurrensfördel gentemot andra länder.