Rekryteringsföretaget Xamera breddar sitt affärsområde och kommer från och med i början på september att erbjuda rekryteringshjälp inom ekonomi och management.
– Vi har länge märkt av en stor efterfrågan inom området, allt från ekonomiassistenter och redovisningsekonomer till inköpare och Hr-specialister. Därför är vi extra glada att vi nu kan erbjuda både nya och befintliga kunder hjälp med det, säger Sofie Lyck, områdesansvarig för ekonomi/management.
Kommer er rekryteringsprofil att ändras?
– Nej, vi kommer fortsätta att rekrytera juniora kandidater främst via universitetet, vi har en rekryteringsprocess som är stabil och framgångsrik och som kommer appliceras på detta affärsområde med.
– Dock kommer vårt arbetssätt för att hitta rätt kandidater kräva mer kunskap och finess då det finns fler kandidater att välja på inom det här affärsområdet, säger Sofie Lyck.
Hur kommer ni göra det?
– Vi har bland annat personlighetstest vi kan utföra men vi känner oss trygga i den process vi byggt upp och litar på den.
Sofie Lyck förklarar att kontoren är peppade på att sätta i gång med det nya affärsområdet.
– Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa våra kunder inom It-teknik men också erbjuda rekrytering mot deras ekonomi och managementfunktioner och som nu finns att få inom samma aktör.