Östsvenska Handelskammaren

Så använder svenskarna sociala medier

Digitalsnack – Social mediebyrå har sammanfattat årets rapport kring svenskarnas social medievanor. Läs den här!

Varje år lanseras Sveriges största undersökning kring internet – Svenskarna & Internet av Internetstiftelsen.

En tradition är att Digitalsnack – Social mediebyrå sammanfattar och analyserar rapportens del om användandet av sociala medier.
Bl.a kan du läsa om detta från årets rapport:

⭐️ LinkedIn pandemins vinnare
⭐️ Facebook saknar påfyllning av nya användare
⭐️ Instagram stories populärt bland yngre
⭐️ Så använder olika generationer sociala medier
⭐️ TikTok en hit bland mellanstadiet och högstadieelever

Läs sammanfattningen av rapporten kring svenskarnas sociala medievanor här.

Medlemmarnas nyheter

Erbjudanden och nyheter från våra medlemmar

En smkafull afton på Arkösunds Hotell

Vi är stolta och glada att än en gång få arrangera en kväll i samarbete med den välrenommerade krögaren Norbert...

Tio svenska cleantech-företag får chans att expandera till Tyskland

Tysk-Svenska Handelskammaren och Energimyndigheten söker tio svenska bolag med innovativa produkter och tjänster inom hållbar energi som vill etablera sig...

Kommunikation som affärsnytta på scenen i vår

Den 19 mars 2026 är det äntligen dags för Ledare i Linköping - en heldag för dig som leder andra...

Reijmyre Glasbruk arrangerar julmarknad

När Lucia anländer med ljus i sitt hår återvänder så även knallarna till Reijmyre Glasbruks årliga julmarknad. I år finns...