Östsvenska Handelskammaren

Så använder svenskarna sociala medier

Digitalsnack – Social mediebyrå har sammanfattat årets rapport kring svenskarnas social medievanor. Läs den här!

Varje år lanseras Sveriges största undersökning kring internet – Svenskarna & Internet av Internetstiftelsen.

En tradition är att Digitalsnack – Social mediebyrå sammanfattar och analyserar rapportens del om användandet av sociala medier.
Bl.a kan du läsa om detta från årets rapport:

⭐️ LinkedIn pandemins vinnare
⭐️ Facebook saknar påfyllning av nya användare
⭐️ Instagram stories populärt bland yngre
⭐️ Så använder olika generationer sociala medier
⭐️ TikTok en hit bland mellanstadiet och högstadieelever

Läs sammanfattningen av rapporten kring svenskarnas sociala medievanor här.

Medlemmarnas nyheter

Erbjudanden och nyheter från våra medlemmar

Office Sverige förvärvar Norrköpings IT-Partner

Norrköpings IT-Partner (NIP) var mellan åren 2005 till 2013 del av Office-kedjan och nu efter 9 år är de återigen...

Dags att nominera kandidater till Länsförsäkringar Östgötas fullmäktige

Om du är kund hos oss är du också delägare i Länsförsäkringar Östgöta. Högst upp i vår organisation finns bolagets...

Impact Coatings etablerar dotterbolag i Kina

Impact Coatings, experter inom hållbara vakuumbeläggningar, öppnar ett dotterbolag i Kina med huvudkontor i Shanghai. Målet med etableringen är att...

Ny omgång av Great Group Sälj & Affärsskola – start 27 april

Great Group arbetar efter tesen att försäljning är hjärtat i all kommersiell verksamhet. Vi förflyttar våra kunder från ett konstaterat...