Östsvenska Handelskammaren

Så använder svenskarna sociala medier

Digitalsnack – Social mediebyrå har sammanfattat årets rapport kring svenskarnas social medievanor. Läs den här!

Varje år lanseras Sveriges största undersökning kring internet – Svenskarna & Internet av Internetstiftelsen.

En tradition är att Digitalsnack – Social mediebyrå sammanfattar och analyserar rapportens del om användandet av sociala medier.
Bl.a kan du läsa om detta från årets rapport:

⭐️ LinkedIn pandemins vinnare
⭐️ Facebook saknar påfyllning av nya användare
⭐️ Instagram stories populärt bland yngre
⭐️ Så använder olika generationer sociala medier
⭐️ TikTok en hit bland mellanstadiet och högstadieelever

Läs sammanfattningen av rapporten kring svenskarnas sociala medievanor här.

Medlemmarnas nyheter

Erbjudanden och nyheter från våra medlemmar

Norrköpingsbolaget Opigo AB förvärvar TerraWatt Charging Sweden AB!

Opigo AB offentliggör idag att man har förvärvat Stockholms-baserade TerraWatt Charging Sweden AB. TerraWatt är en ledande aktör på den...

Mantap lanserar analysplattform

Analysplattformen Mantap Survey gör det enklare att skapa enkäter, samla in svar och analysera svar direkt. Nu har företaget från...

Bråviken Bil växer – söker medarbetare!

Bråviken Bil är en auktoriserad återförsäljare av Peugeot och Opel i Norrköping. Vi erbjuder försäljning av nya person- & transportbilar...

Länsförsäkringar Östgötas sponsring är helt jämställd

47% av alla idrottsutövare i Sverige är kvinnor. Men… 80% av sponsringen går till män. Tisdag 19 oktober, fick Länsförsäkringar...