Östsvenska Handelskammaren

Så använder svenskarna sociala medier

Digitalsnack – Social mediebyrå har sammanfattat årets rapport kring svenskarnas social medievanor. Läs den här!

Varje år lanseras Sveriges största undersökning kring internet – Svenskarna & Internet av Internetstiftelsen.

En tradition är att Digitalsnack – Social mediebyrå sammanfattar och analyserar rapportens del om användandet av sociala medier.
Bl.a kan du läsa om detta från årets rapport:

⭐️ LinkedIn pandemins vinnare
⭐️ Facebook saknar påfyllning av nya användare
⭐️ Instagram stories populärt bland yngre
⭐️ Så använder olika generationer sociala medier
⭐️ TikTok en hit bland mellanstadiet och högstadieelever

Läs sammanfattningen av rapporten kring svenskarnas sociala medievanor här.

Medlemmarnas nyheter

Erbjudanden och nyheter från våra medlemmar

Linköping Science Park & LEAD bjuder in till Venture Arena Kapital/Kompetens

Den 6 november kl. 14:00-20:00 bjuder Swedish Scaleups tillsammans med LEAD in till exklusivt event om riskkapital för snabbväxande scaleups...

Näringslivet Möter Förorten via schack! – Företag sökes!!

Näringslivet Möter Förorten SÖKER FÖRETAG som vill vara med och nätverka samt spela lite schack ihop med ungdomar från Skäggetorp...

PreZero erbjuder AI-baserad lösning för återbruk

GoZero Sverige AB är ett samarbetsbolag som bland annat ägs av PreZero Sverige, en del av det internationella miljöföretaget PreZero...

Inspirationsfrukost i Ebbepark med teknikföretagen Axis Communications och Maxar

Den 1 oktober kl. 07.30-09.00 välkomnar vi dig som är kvinna eller icke binär och har ett stort teknikintresse, till...