Företagspresentation
Östsvenska Handelskammaren ägs och drivs av närmare 900 företag med 45 000 medarbetare i Östergötland, Sörmland och på Gotland. Vi är politiskt obundna, arbetar för ökad tillväxt samt bidrar till våra medlemmars affärer – lokalt, regionalt och globalt.
Vi vill tillsammans med dig skapa en stark och framgångsrik region. Infrastruktur, näringslivsklimat och kompetensförsörjning är exempel på samhällsfrågor som vi tycker är extra viktiga att jobba med. Vår kultur bygger på våra värdeord – driv, hjärta och skärpa och i vår vardag är du del av ett starkt team med positiv kultur och ett modernt ledarskap. Hos oss bidrar du till att skapa tillväxt och lyskraft i vår framtidsregion.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som kommunikations- och pr-ansvarig ansvarar du genom att leda, planera och driva Handelskammarens övergripande kommunikationsarbete.
Du kommer att arbeta med en tydlig inriktning mot pr och public affairs, med ansvar för strategisk planering och genomförande av kommunikationen kopplat till Handelskammarens påverkansarbete. Det sker i nära samverkan med Handelskammarens Näringspolitiska chef.
Du har en strategisk förmåga men är också en driven operativ kraft som skapar relevant innehåll, projektleder olika typer av kommunikationsaktiviteter samt är ett stöd till kollegorna i frågor som rör kommunikation.
Tjänsten innebär också att du är teamledare för Handelskammarens kommunikationsgrupp, där du blir en del av ett starkt team tillsammans med marknadskommunikatör och marknadsadministratör.
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning, som exempelvis MKV, statsvetenskap alternativt Berghs, IHM eller motsvarande.
Du har erfarenhet av pr och public affairs, troligtvis från byrå, större företag eller branschorganisation samt av omvärldsbevakning och analys liksom påverkansarbete och opinionsbildning. Du har också arbetat med varumärkesfrågor, företagsövergripande kommunikation samt pressaktiviteter och mediekontakter. Vidare har du mycket goda språkkunskaper med förmåga att uttrycka dig väl i svenska, i såväl tal som skrift.
Du har ett stort intresse för samhällsfrågor och förståelse för såväl politik och näringsliv som det moderna medie- och kommunikationslandskapet. Kunskaper om samhällsbyggnad och samhällsekonomi är meriterande. Du har vana vid att arbeta i olika typer av verktyg och plattformar såsom t ex wordpress och sociala medier. Det är meriterande att kunna arbeta i Adobe Creative Cloud, främst Photoshop och Indesign.
Som person är du engagerad och förtroendeskapande med god social förmåga och intresse av att skapa kontakter och bygga relationer.
Vid en intervju kommer vi att fästa stor vikt vid kompetenser som problemlösning, påverkan/influens, kommunikation, relationsbyggande, initiativförmåga och planering.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på länken till ansökan. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på peter.ardenfors@unikresurs.se
Väl mött!