Det nya normala för handeln
Under 2020 sköt den digitala handeln i höjden. Samtidigt gick den fysiska handeln på knäna då restriktioner tvingade fram nya rutiner och beteenden i konsumentledet.
Undersökning på undersökning visar att det beteendet kommer bestå. Det vill säga konsumenterna kommer fortsätta handla digitalt, man kommer i ännu högre utsträckning vilja hämta sina varor i eller vid butiken. E-handeln tvingar den fysiska butiken att utvecklas. Infrastruktur, organisation och ytor måste anpassas efter det nya normala. Detaljhandeln måste byggas om.
Välkommen till en föreläsning om den lilla butiken som en gång startade i bottenvåningen på en villa i Ullared och som idag är ett välkänt varumärke och besöksmål. Möt också ICA-handlaren som dagligen utmanas i nya kundbehov och köpbeteenden
Gästföreläsare: Patrik Levin, VD Gekås Ullared
”Patrik har en gedigen erfarenhet från detaljhandelsbranschen. Han kommer närmast från Coop Vardagshandel AB och har innan dess arbetat 14 år på ledande befattningar inom handel i både Sverige och Danmark. Sedan årsskiftet är han VD för Gekås Ullared.”
Gästföreläsare: Linda Holmström, ICA-handlare Nyköping
”Linda är ICA-handlare sedan 20-talet år med butik i Nyköping tillsammans med maken. Hon är även känd som Sveriges starkaste ICA-handlare då hon har deltagit i flertalet tuffa utmaningar så som Gladiatorerna, Ninja Warriors, Atleterna och mycket mer!”
Moderator: Anna Bergström