Många svenska storföretag är på plats i Kina sedan många år tillbaka, och fler mindre och medelstora företag tar även klivet in på denna spännande marknad. Från att ha varit världens verkstad och en hub för sourcing blir Kina mer intressant att sälja till, både varor och tjänster, direkt till konsumenter eller till kinesiska företag. Och strategiskt placerad erbjuder Hongkong idag och även i framtiden en ideal språngbräda in på marknaden.
Under detta seminarium, organiserat tillsammans med den svenska Handelskammaren i Hongkong, möter vi entreprenörer som är på plats i Hongkong och som besitter mångårig verksamhet av att göra affärer i både Hongkong och Fastlands-Kina. Vi tittar närmare på alltifrån företagsetablering till försäljning, marknadsföring och produktutveckling. Du kommer att få ta del av panelens erfarenhet, praktiska tips, och även få chansen att ställa frågor.
I korthet är detta seminarium perfekt för alla som är intresserade av den kinesiska marknaden.
Agenda:
- Company establishment and relocation
- Selling to Hong Kong and China
- Marketing, design and production
- Q&A with breakout rooms
(Seminariet genomförs på engelska)