Östsvenska Handelskammaren

Nu satte vi riktningen för East Sweden

 

– Vi är mitt uppe i en jättestark och tydlig utveckling i vår region, säger Anders Hofvergård från kommunikationsbyrån BYN. Nu ska storytellingen till – vi ska förpacka varumärket och få fler att lyssna.

Regionsutvecklingsdirektör Andreas Capilla och Handelskammarens vd Johanna Palmér hälsade välkomna till en eftermiddag på Louis De Geer med presentationer och samtal kring hur East Sweden ska ta nästa steg.

–  Samarbetet som finns bakom East Sweden är fantastiskt och fruktbart, säger Johanna Palmér och syftar på det omfattande samarbete mellan det offentliga och näringslivet.

 

Och denna eftermiddag var ett hundratal representanter från regionen, kommuner, stora och små företag närvarande. Bakom arrangemanget stod Region Östergötland, Linköping och Norrköpings kommun, Linköpings Universitet och näringslivet genom Vision East Sweden och Östsvenska Handelskammaren.

Anders Hofvergård, vars kommunikationsbyrå haft i uppdrag att ta nya tag om East Sweden-varumärket, visar nytagna foton med stora byggkranar i städer i vår region. Han vill visa på utvecklingen som sker just nu. Andreas Capilla från region Östergötland är inne på samma spår.

– Alla kommuner i Östergötland har bostadsbrist. Det säger något om vart vi är på väg – att det verkligen en tillväxtregion.

 

Erik Nellmark är nyanställd av region Östergötland för att arbeta med East Sweden som marknadsansvarig.

– Jag tycker verkligen att det är dags att vi växlar upp kommunikationen om East Sweden nu. Vi måste hitta ett engagemang tillsammans så att vi driver varumärket och vi ska känna att varumärket är allas. Erik Nellmark kommer främst att arbeta med strategier för East Sweden men också med aktiviteter. Han anser att det redan finns en stor grund i East Sweden, grafisk profil med mera som inte ska göras om – nu handlar det om att ta nästa steg.

 

Ja, alla verkar slående överens om att det nu är dags att sprida East Sweden, att göra begreppet mer känt och ladda det med positiva exempel på allt regionen har att erbjuda.

Anders Hofvergård fastslår något viktigt.

– Begreppet East Sweden ska vara så attraktivt att alla vill använda det för att marknadsföra sig.

Det viktiga är att så många som möjligt naturligt känner sig manade att bli ambassadörer för regionen.

 Mer om East Sweden läser du på: http://eastsweden.se

Bilder från eventet:

 

Relaterade #Nyheter

Så påverkar Fehmarn Bält-tunneln den östsvenska regionen: ”Många förstår inte vidden”

Nyheter

Just nu byggs Fehmarn bält-förbindelsen mellan Danmark och Tyskland. En 18 kilometer lång undervattenstunnel som bland annat gör att man...

Effektivare tillståndsprocesser: En gemensam strävan i Östergötland

Nyheter

”Kickstart” var ordet, när Handelskammaren tillsammans med Cleantech Östergötland och länsstyrelsen samlade drygt 50 företagare på LINK Business Center för...

Kan vi bygga oss ur krisen? Träff med Catharina Elmsäter-Svärd

Nyheter

Stora behov av infrastruktur samt kompetensförsörjning är utmaningarna framåt.

Fler nyheter

Senaste nytt hos Östsvenska Handelskammaren och i näringslivet

20 maj, 2024

Styrelseutbildning Gotland (Internat Grå gåsen)

Vill du kombinera utbildning med en exklusiv upplevelse i naturskön miljö? Nu erbjuds ett unikt...

Styrelseutbildning Gotland
Nyhet
Prisbelont hallbarhet

Stjärna på hållbarhet? Dags att nominera till prestigefullt pris

Hållbarhet

Har ditt företag gjort en resa inom hållbarhet? Nu öppnar vi nomineringen till årets hållbarhetspris.

18 mars, 2024

Lunch med kammaren

Den här lunchen passar för alla branscher och intresseområden och riktar in sig på nätverkande,...

IMG 8644 1
Nyhet
Prisbelont hallbarhet

Stjärna på hållbarhet? Dags att nominera till prestigefullt pris

Hållbarhet

Har ditt företag gjort en resa inom hållbarhet? Nu öppnar vi nomineringen till årets hållbarhetspris.

Nyhet
balt

Studiebesök Fehmarn Bält och Lübeck

Infrastruktur

Fehmarn Bält-tunneln är ett av Europas största pågående byggprojekt. I dagarna två åkte vi söder ut för att titta närmare...

Nyhet
217A2842

Så påverkar Fehmarn Bält-tunneln den östsvenska regionen: ”Många förstår inte vidden”

Infrastruktur

Just nu byggs Fehmarn bält-förbindelsen mellan Danmark och Tyskland. En 18 kilometer lång undervattenstunnel som bland annat gör att man...