Östsvenska Handelskammaren

Nu satte vi riktningen för East Sweden

 

– Vi är mitt uppe i en jättestark och tydlig utveckling i vår region, säger Anders Hofvergård från kommunikationsbyrån BYN. Nu ska storytellingen till – vi ska förpacka varumärket och få fler att lyssna.

Regionsutvecklingsdirektör Andreas Capilla och Handelskammarens vd Johanna Palmér hälsade välkomna till en eftermiddag på Louis De Geer med presentationer och samtal kring hur East Sweden ska ta nästa steg.

–  Samarbetet som finns bakom East Sweden är fantastiskt och fruktbart, säger Johanna Palmér och syftar på det omfattande samarbete mellan det offentliga och näringslivet.

 

Och denna eftermiddag var ett hundratal representanter från regionen, kommuner, stora och små företag närvarande. Bakom arrangemanget stod Region Östergötland, Linköping och Norrköpings kommun, Linköpings Universitet och näringslivet genom Vision East Sweden och Östsvenska Handelskammaren.

Anders Hofvergård, vars kommunikationsbyrå haft i uppdrag att ta nya tag om East Sweden-varumärket, visar nytagna foton med stora byggkranar i städer i vår region. Han vill visa på utvecklingen som sker just nu. Andreas Capilla från region Östergötland är inne på samma spår.

– Alla kommuner i Östergötland har bostadsbrist. Det säger något om vart vi är på väg – att det verkligen en tillväxtregion.

 

Erik Nellmark är nyanställd av region Östergötland för att arbeta med East Sweden som marknadsansvarig.

– Jag tycker verkligen att det är dags att vi växlar upp kommunikationen om East Sweden nu. Vi måste hitta ett engagemang tillsammans så att vi driver varumärket och vi ska känna att varumärket är allas. Erik Nellmark kommer främst att arbeta med strategier för East Sweden men också med aktiviteter. Han anser att det redan finns en stor grund i East Sweden, grafisk profil med mera som inte ska göras om – nu handlar det om att ta nästa steg.

 

Ja, alla verkar slående överens om att det nu är dags att sprida East Sweden, att göra begreppet mer känt och ladda det med positiva exempel på allt regionen har att erbjuda.

Anders Hofvergård fastslår något viktigt.

– Begreppet East Sweden ska vara så attraktivt att alla vill använda det för att marknadsföra sig.

Det viktiga är att så många som möjligt naturligt känner sig manade att bli ambassadörer för regionen.

 Mer om East Sweden läser du på: http://eastsweden.se

Bilder från eventet:

 

Relaterade #Nyheter

Omställningen tar för lång tid

Nyheter

Klimatet kräver ett snabbare tempo. Näringslivet är redo, skriver Maria Björk Hummelgren.

Peters tre bästa tips för ett bättre styrelsearbete

Nyheter

Funderar du på hur du kan effektivisera ditt styrelsearbete men vet inte riktigt var du ska börja? Peter Lindgren, med...

Trade Compliance - vad är det och varför är det viktigt?

Nyheter

Trade Compliance. Ett begrepp som är mer aktuellt än någonsin avseende den globala handeln. Men vad betyder det? Och framförallt,...

Fler nyheter

Senaste nytt hos Östsvenska Handelskammaren och i näringslivet

26 maj, 2023

Spaning på Kammaren

Välkommen till trevliga Spaning på Kammaren i Norrköping. Denna gång sätter vi fokus på framtiden...

Nyhet

Yttrande angående järnvägsplanen för Ostlänken, delen Loddby-Klinga

Remissvar

Östsvenska Handelskammaren, ÖHK, lämnar följande yttrande ang samråd Loddby-Klinga, TRV 2017/64849.

3 april, 2023

Hur många hattar har du? 

Vill du få i gång styrelsearbetet i ditt företag alternativt vill få ut mer av...

Nyhet

Yttrande angående järnvägsplanen för Ostlänken, delen Loddby-Klinga

Remissvar

Östsvenska Handelskammaren, ÖHK, lämnar följande yttrande ang samråd Loddby-Klinga, TRV 2017/64849.

Nyhet

Omställningen tar för lång tid

Krönikor

Klimatet kräver ett snabbare tempo. Näringslivet är redo, skriver Maria Björk Hummelgren.

Nyhet

Peters tre bästa tips för ett bättre styrelsearbete

Nyheter

Funderar du på hur du kan effektivisera ditt styrelsearbete men vet inte riktigt var du ska börja? Peter Lindgren, med...