Östsvenska Handelskammaren

Nu satte vi riktningen för East Sweden

 

– Vi är mitt uppe i en jättestark och tydlig utveckling i vår region, säger Anders Hofvergård från kommunikationsbyrån BYN. Nu ska storytellingen till – vi ska förpacka varumärket och få fler att lyssna.

Regionsutvecklingsdirektör Andreas Capilla och Handelskammarens vd Johanna Palmér hälsade välkomna till en eftermiddag på Louis De Geer med presentationer och samtal kring hur East Sweden ska ta nästa steg.

–  Samarbetet som finns bakom East Sweden är fantastiskt och fruktbart, säger Johanna Palmér och syftar på det omfattande samarbete mellan det offentliga och näringslivet.

 

Och denna eftermiddag var ett hundratal representanter från regionen, kommuner, stora och små företag närvarande. Bakom arrangemanget stod Region Östergötland, Linköping och Norrköpings kommun, Linköpings Universitet och näringslivet genom Vision East Sweden och Östsvenska Handelskammaren.

Anders Hofvergård, vars kommunikationsbyrå haft i uppdrag att ta nya tag om East Sweden-varumärket, visar nytagna foton med stora byggkranar i städer i vår region. Han vill visa på utvecklingen som sker just nu. Andreas Capilla från region Östergötland är inne på samma spår.

– Alla kommuner i Östergötland har bostadsbrist. Det säger något om vart vi är på väg – att det verkligen en tillväxtregion.

 

Erik Nellmark är nyanställd av region Östergötland för att arbeta med East Sweden som marknadsansvarig.

– Jag tycker verkligen att det är dags att vi växlar upp kommunikationen om East Sweden nu. Vi måste hitta ett engagemang tillsammans så att vi driver varumärket och vi ska känna att varumärket är allas. Erik Nellmark kommer främst att arbeta med strategier för East Sweden men också med aktiviteter. Han anser att det redan finns en stor grund i East Sweden, grafisk profil med mera som inte ska göras om – nu handlar det om att ta nästa steg.

 

Ja, alla verkar slående överens om att det nu är dags att sprida East Sweden, att göra begreppet mer känt och ladda det med positiva exempel på allt regionen har att erbjuda.

Anders Hofvergård fastslår något viktigt.

– Begreppet East Sweden ska vara så attraktivt att alla vill använda det för att marknadsföra sig.

Det viktiga är att så många som möjligt naturligt känner sig manade att bli ambassadörer för regionen.

 Mer om East Sweden läser du på: http://eastsweden.se

Bilder från eventet:

 

Relaterade #Nyheter

Ministerbesök: ”Mer infrastruktur för pengarna”

Nyheter

Infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson (KD) möttes av en fullsatt föreläsningssal när han gästade LINK Business Center på onsdagsmorgonen. Bland...

Julhälsning 2024

Nyheter

Vi har, traditionsenligt, skapat en liten julhälsning för att önska dig en god jul och ett gott nytt år! Scrollar...

Ögonblick från 2024

Nyheter

Hur ska vi summera ett helt år? En fråga vi ställer oss varje december. Nätverksträffar, politikerbesök, Ostlänken och USA-val är...

Fler nyheter

Senaste nytt hos Östsvenska Handelskammaren och i näringslivet

11 mars, 2025

Aw by Mindshift

Hållbart och hälsofrämjande arbetsliv: Sätt och nå meningsfulla mål. En föreläsning med insikter och konkreta...

25 februari, 2025

Techtrender inom AI

Ett föredrag som kopplar tekniska insikter till verkligheten för svenska företag!

26 november, 2025

Trade Talks – Japan

Japan is the third-largest economy in the world which presents exciting opportunities for Swedish companies...

Nyhet

Ministerbesök: ”Mer infrastruktur för pengarna”

Nyheter

Infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson (KD) möttes av en fullsatt föreläsningssal när han gästade LINK Business Center på onsdagsmorgonen. Bland...

Nyhet

AI och geopolitiska konflikter – tunga namn gästade Skeppningsnätverket

Internationell handel

När Skeppningsnätverket samlades för första gången för året var temat, trots sin bredd, mycket tydligt: framtiden. På agendan stod allt...

Nyhet

Julhälsning 2024

Nyheter

Vi har, traditionsenligt, skapat en liten julhälsning för att önska dig en god jul och ett gott nytt år! Scrollar...